maandag 24 januari 2011

tricot en tricot

Tricot...niet meteen mijn geliefde stof om mee te werken...

Ik maakte twee kleedjes, een zomerkleedje (één van mijn 10 in 11 punten) en een meer winters kleedje.
Zelf vind ik het zomerkleedje het beste geslaagd. Het zal zeker zijn dienst doen tijdens warme zomerdagen, het is lekker licht en zwierig en ik vind het een heel leuk stofje...

Het andere kleedje is van een wat dikkere tricot gemaakt. Ik heb wat gevloekt tijdens het mouw-inzetten, toch niet zo eenvoudig als het lijkt. Daar zal ik toch nog veel op moeten oefenen (of maak ik vanaf nu enkel nog mouwloze jurkjes...die gedachte is tijdens het naaien wel meermaals door mijn hoofd geschoten).



En nu op naar de zomerrokken, er liggen twee patroontjes klaar waarmee ik in de naailes aan de slag wil gaan....
PS: ik zie dat ik al bijna 100 volgers heb, boven alle verwachtingen in! Een give away komt er binnenkort dus zeker aan....

26 opmerkingen:

  1. Knap! Ik vind ze allebei heel mooi! En zo goed afgewerkt, ben ik jaloers op! Van waar heb je het patroon van het zomerkleedje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai, dat eerste kleedje zou ik ook wel in mijn kleerkast willen. Zo'n mooie stof en een een zeer leuk modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad Sofie, we hebben blijkbaar ergens wel dezelfde smaak hé. Ik heb deze twee modellen ook al gemaakt. Van dat eerste kleedje heb ik vorig jaar drie stuks gemaakt. Twee voor mezelf en ééntje voor mijn moeder. Dat andere ben je onlangs al tegengekomen op mijn blog hé.
    Mooi gedaan trouwens, laat het mooie weer maar komen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ienemiene: het is een patroontje uit de knipmode van mei 2009. Ik heb het op de naailes gecopieerd uit de stapel boekjes van de naaijuf.
    @sofilles: wie weet wat we nog bij elkaar gaan tegenkomen... En drie stuks gemaakt, chapeau hoor...maar het is dan ook wel een heel leuk zomermodelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat eerste modelleken heb ik ook al gemaakt: wordt hier zotgedragen, zelfs in de winter.
    Schoontje!
    Hoe zat het met de maten bij jou? Klopte dat wat?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @polkadotjes: de maat klopte bij mij eigenlijk perfect. Ik heb de 38 overgenomen en heb nergens moeten aanpassen... Ik zal chance gehad hebben zeker;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn heel mooi, allebei. Dat eerste heb ik ook al gemaakt,ik vind het een zeer "dankbaar" modelleke. En aan mouwen begin ik ook liever niet, ik kies ook altijd iets zonder

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige jurkjes! vooral het zomerjurkje is inderaad wel heel erg leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het zijn echt mooie kleedjes! Ik zou dat zelf nooit kunnen :-) Jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi!
    Voorlopig heb ik nog genoeg (gekochte) tricotkleedjes in mijn kast hangen, maar als die niet meer voldoen, dan houd ik jouw modelletjes zeker in mijn achterhoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vroeg het me ook af of de maat god zit.
    Heel mooi, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind ze beiden prachtig! Het winterstofje is best vrolijk... :) En het modelletje lijkt me ook wel heel leuk om te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind ze ook alletwee heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om te dragen hé het zomerjurkje! ik heb er vorig jaar een zwangerschapsversie van gemaakt en ik had het bijna elke dag aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier je 100ste volger :-) Jouw naaimachine staat precies ook nooit stil!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Alweer bewondering voor wat jij al maakt!
    Wow!
    En het eerste stofje, daar ga ik binnenkort ook mee aan de slag in de naailes, alleen dan niet in de tricotversie (gelukkig ;) )

    Dat patroontje zou ik ook graag vinden, moest mijn naaijuf het niet hebben, zou je het dan eventueel willen kopiëren voor mij? (heb wel een grotere maat bedenk ik me net...)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi! Zo'n leuke stof ook, waar heb je die gevonden? Het patroon voor het wintermodel heb ik ook al overgenomen, maar het naaien is er nog niet van gekomen. Maar nu ik dit geweldige resultaat zie ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. super kleedjes. Het eerste wil ik ooit ook eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @jessy: ik heb enkel maat 38 gecopieerd. Anders moet ik het boekje nog eens vragen aan de juf en het patroon hertekenen.
    @veerel: het zijn stofjes van Stenzo. Ze zijn beide te koop in het webwinkeltje 'rood met witte stipjes' http://www.roodmetwittestipjes.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Héél mooi! Het eerste kleedje is mijn favoriet! Heb dat stofje in de katoenen versie en andere kleurtjes klaarliggen voor zomerrokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een ontzettende mooie jurken heb jij gemaakt. Vat een leuke stofjes heb je gebruikt!
    Leuk dat je mee doet aan mijn give-away. Je keuze staat genoteerd! En bedankt voor je linkje.
    Fijne zondaf avond nog.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi zeg! Zodra ik met tricot aan de slag ga belandt het meestal in een hoek van de kamer...veel *nofliks* Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Echt super. Hoe doen jullie dit toch allemaal!!
    Fijn om zo creatief te zijn lijkt me. Ik krijg meer en meer zin om ook zulke dingen uit te proberen, al zal het dan wel beginnen zijn met iets héél simpel. Want kleedjes zoals jij zie ik me echt nog niet meteen aan beginnen.
    MOOI !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk, die tweede jurk heb ik zelf ook gemaakt, maar dan donkerblauw met kleine witte stipjes (www.vrolijkevlaggetjes.nl en dan het berichtje van 27 dec) Die eerste is trouwens ook erg leuk! Ik heb nu al zin in de zomer, dan ga ik lekker veel tricotjes maken in lekker vrolijke kleuren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Via de bloghop op je blog gekomen, en ik vind hem erg leuk! Mag ik je een tip geven over het mouwinzetten? Speld altijd op de mouw (zoals dat gezegde, iemand iets op de mouw spelden). Rol als het ware de mouw om het armsgat heen, naar buiten, alsof je het oprolt. En met genoeg spelden vastzetten. Als het patroon goed is en je hebt secuur geknipt, past het meestal. Ook is het "uitrekken" op sommige plaatsen dan heel goed mogelijk, en krijg je de mouw passend. Mocht je vragen hebben, mag je altijd contact met me opnemen. groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen