donderdag 4 november 2010

nog enkele kleine projectjes

Tijdens de maand oktober werd er veel geprutst achter de naaimachine.

In de naailes zijn we bezig met een tricot topje, nog één les, en ons eerste 'draagbare' lesstuk is af (buiten de keukenschort gerekend die de spits mocht afbijten, maar dat hoorde toch wel bij het eerder simpele naaiwerk). Nu zijn we dus iets aan het maken uit tricotstof en heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van een overlockmachine. Met schrik begon ik eraan, maar wat een zalig machientje is dat! Als het naaien me goed blijft meevallen, schaf ik me er zeker één aan....

Thuis hield ik me bezig met enkele ieniemienieprojectjes:
- enkele zsa-zsa bloemenbroches
- ritszakjes gemaakt van het stofje van een theedoek
- een 'handtasje' en dagboekje voor de twee dochters
(de dagboekjes komen onder de kerstboom, voor zoonlief maak ik ook nog één met een supercool ruimtestofje van bij Vermiljoen)
- een dagboekje om cadeau te geven

2 opmerkingen:

  1. Oooh, die handtassen zijn leuk! Welk patroon gebruikte je?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Jij maakt leuke dingen!
    En wat zijn jullie snel in de naailes :)
    Ik ben ook in september in het eerste jaar begonnen (basis dus) maar de keukenschort was bij de meesten maar eind november af... daarna wat tasjes (met knoop en lusje) en in januari beginnen we aan de rok.
    Knap dat jij al een stuk in tricot heb gemaakt, ik vind dat echt moeilijk werken (of het ligt aan mij/mijn machine ;) )

    BeantwoordenVerwijderen