donderdag 4 november 2010

mijn eerste rok

Deze herfstvakantie heb ik me gewaagd aan mijn allereerste rok voor mezelf (eerder maakte ik al 'als oefening' een cirkelrokje voor de jongste dochter).
Een rok zonder rits, maar in een fel gekleurd elastisch stofje en volgens een heel eenvoudig model. Het was een modelletje uit Burda, dat ik hier en daar wat heb aangepast (ik vond het veel te wijd en heb het dus wat versmald tot een echt 'klokrokje').
Ik maakte er nog een bijpassende broche bij, volgens de handleiding van polkadotjes.



Na de kerstvakantie beginnen we in de naailes aan een rok, met rits en voering en al... Eerst gaan we ons wat toespitsen op het aanleren van de verschillende technieken die we daarvoor nodig hebben.

Maar in tussentijd ben ik al heel blij met mijn eerste eigen creatie, vanaf nu maak ik al mijn rokjes zelf....

4 opmerkingen:

  1. Schitterende rok! Waar heb je het stofje gevonden? Het patroontje heb ik ook (via een vriendin) hihi... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het stofje komt van bij pauli. Vooraan bij de tricotstoffen. Leuk (en vooral makkelijk!) patroontje hè :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof model he die rok.
    En geslaagde broche ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke rok! Mag ik vragen uit welke Burda dit patroon komt?

    BeantwoordenVerwijderen